söndag 28 augusti 2016

Säger farväl till bloggen

Min kära blogg ägamintid startades för ganska exakt fem år sedan med målet att vara någon form av dagbok eller veckobok över privatekonomin men den blev ganska snabbt mer inriktad mot aktieinvesteringar och senare mer specifikt mot värdeinvestering. Mycket tid har spenderats framför tangentbordet för att dela med mig så mycket som möjligt och det har mestadels varit fantastiskt kul och lärorikt. Det finns många erfarenheter att ta med in i den okända framtiden och många nya vänner har det blivit på vägen.

Utöver hundratals blogginlägg har jag lyckats öka Sveriges befolkning med två underbara söner och ytterligare en småtting är på gång. Sen har det köpts hus och bytts jobb, några gånger. Jag har startat tidningen Värdepappret och J-Södra har gått upp i allsvenskan. Fem händelserika och härliga år har det varit.

Jag säger nu farväl till bloggen ägamintid men säger inte farväl till mitt författande. Framöver kommer jag lägga upp en del artiklar på Värdepapprets nya hemsida. Vi har en sprillans ny sida där det kommer att finnas artiklar tillgängliga för både prenumeranter och icke prenumeranter. Nästkommande vecka kommer jag publicera mina tankar om Protector med fokus på deras kapitalmarknadsdag som gick av stapeln för några dagar sedan. Till detta kommer jag självklart fortsätta att skriva analyser i mer eller mindre varje nummer av tidningen.

Utöver detta kommer jag skriva artiklar på Nordnetbloggen med jämna mellanrum. Så håll även utkik där.

Sen har Ni mig självklart på Twitter.

Jag vill passa på att tacka Er alla för glada tillrop, stöd, kritiska kommentarer och ibland beska kommentarer. Bloggen hade inte varit något utan Er.

Allt gott!


Erik Mossinger

30 kommentarer:

  1. Tack ska du ha, den blogg som inspirerat mig mest när det gäller att "äga sin tid" (inte lika extrem som miljonär innan 30). Tack för 5 fina år (även om jag läste in de första 2 åren i efterhand en Påsk för några år sedan).

    SvaraRadera
  2. Tack för den här tiden med bloggen, den har varit inspirerande på många sätt. :-)

    SvaraRadera
  3. Tiden flyger iväg när man har kul! Grattis till det du åstadkommit med den här toppbloggen. Nu är det ju ingen dödsruna för ditt skrivande lever ju vidare. Så snarare är det väl läge att tipsa alla dina läsare om att senaste Värdepappret fått finfina recensioner. :)

    SvaraRadera
  4. Tack ägamintid, följde ditt råd rörande Citi och AIG (har gått mkt bra)! Lycka till i framtiden.

    SvaraRadera
  5. Vad skall man säga? En tomhet kommer att infinna sig. Emellertid anser jag att du gör rätt. Med två barn och ett tredje på "g", en tidning samt jobb förstår jag att du tar detta beslut. Livet är så mycket mer än att blogga och det viktigaste är att det känns rätt för DIG. Jag är glad för alla de inlägg jag har fått ta del av. Du har givit mig mycket; kunskap, stöd etc. och för detta är jag inget annat än ytterst tacksam!

    Jag önskar dig all lycka och gläds med att du fortfarande kommer förgylla oss alla med din närvaro på Twitter.

    Må väl,
    /Sofokles

    SvaraRadera
  6. Tack för alla kloka ord, du har verkligen inspirerat!

    SvaraRadera
  7. Jag har mest följt dig på Twitter och uppskattar dina inlägg, så fortätt delge dina goda kunskaper! Du behövs.

    SvaraRadera
  8. Tack för fem bra år! :)

    SvaraRadera
  9. Tack för alla intressanta inlägg! :)

    SvaraRadera
  10. Tack för den inspiration din blogg gav!

    SvaraRadera
  11. Tack för en bra blogg, stor inspiration och lycka till med allt!

    SvaraRadera
  12. Tack för tiden, har full förståelse för ditt beslut. Det har varit många intressanta inlägg genom åren.

    SvaraRadera
  13. Tack för bra blogg. Följer dig vidare på Värdepappret & Nordnet. Lycka till & njut av livet.

    SvaraRadera
  14. Tack för åren som du bloggade och delade med dig! Lycka till med dina nya projekt.

    SvaraRadera
  15. Tack för den här tiden!
    Du har varit inspirerande från start!

    SvaraRadera
  16. En sista fråga. Först tack för bloggen och den inspiration som den gett. Nu frågan. Äger du din tid nu ?

    SvaraRadera
  17. Jag har lärt mj en hel del genom att läsa din blogg, Tack för det och lycka till i fortsättningen.. :)

    SvaraRadera
  18. Tack för all inspiration och lycka till med Värdepappret! Följer dig fortsatt på Twitter såklart :)

    SvaraRadera
  19. Tack för alla inlägg äga min tid.
    Din (er) resa har varit spännande att följa.
    Det var ju din, och lundaluppens bloggar som fick upp ögonen på mig för aktiesparandets möjligheter.
    Lycka till med ditt fortsatta skrivande.

    SvaraRadera
  20. Tack för den här tiden och grattis till tillökningen!
    Ni tycks också få hyfsat tätt mellan alla barnen och det måste ju vara det mest minimalistiska. Då kan ni använda samma kläder och prylar utan att behöva sälja av och köpa nytt mellan barnen. :)

    SvaraRadera
  21. Tack för den här tiden. Lycka till med Nya Värdepappret.

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera
  22. Tack för alla läsvärda inlägg och lycka till med allt!

    SvaraRadera
  23. Long time reader, first time commenter..
    Har verkligen uppskattat din blogg som gett mig nya insikter och (förhoppningsvis) utsikter.
    Tack

    SvaraRadera
  24. Tack för många läsvärda inlägg och massor av inspiration och motivation!
    /Joel

    SvaraRadera
  25. Tack för ditt bloggande, det har varit kul och lärorik läsning!

    SvaraRadera
  26. Tack för inspiration även om jag tyckte bloggen changerade redan när du började med Värdepappret

    SvaraRadera
  27. Köper du IQS nu?
    Hinner du lägga upp analys på bloggen?

    SvaraRadera
  28. Tack för all inspiration!

    Allt gott
    /DanielWikstrom

    SvaraRadera
  29. Tack och lycka till! Får tacka dig för att jag hittade Protector och kunde börja köpa in mig vid 20 kronor :) Som tur var nappade jag aldrig på Vardia dock ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...