tisdag 24 februari 2015

Delårsrapport Amhult 2



Igår kom Amhult 2 med bokslutet för 2014. En ganska slätstruken historia så det finns inte särskilt mycket att tillägga.

Jag konstaterar att eget kapital per aktie uppgår till 54 kr (felskrivet i rapporten).

Substansvärdet per aktie (inkluderar uppskjuten skatt) uppgår till 58 kr.

Kassan räcker flera kvartal till.

Det ser riktigt bra ut och jag förväntar mig fortsatt substansvärdetillväxt under året.

Sen finns det ytterligare ett par godbitar i rapporten.... eventuellt mer om dessa i Värdepappret.

Rapporten i sin helhet här.

Läs min utförliga analys av Amhult 2 i Värdepappret så gå in på följande länk
Vill du läsa nr 2 av tidningen så är det sista dagen att teckna prenumeration på fredag. Nr 2 av tidningen släpps på fredag den 27/2 efter börsens stängning. Mycket trevlig läsning utlovas.

Trevlig afton!

2 kommentarer:

  1. Det är rätt intressant med stora byggföretag som NCC, Skanska, Viedekke. De har ofta längre beslutsprocesser innan bygget kan sätta igång. Detta jämfört med många mindre företag. Själv har jag tittat på Besqab, men tycker aktien är lite dyr nu. Älmhult vet jag inte så mycket om men jag tror det kan finnas en del smått och gott att hitta inom segmentet. Inte minst när det gäller i anslutning till storstäderna

    SvaraRadera
  2. Men Amhult2 känns inte för dyr. Köp och behåll, är mitt tips.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...