fredag 26 september 2014

Back in business

Tillbaka från en skön semester med mycket nyvunnen energi!

Har inte kikat särskilt mycket på varken nyheter, blogg, aktier eller twitter vilket har varit skönt.

Ser att börsen fortsatt upp och mina innehav har haft en något svagare utveckling. Dock inga nyheter vad jag kan se.

Det fina med att äga kvalitetsbolag är att man inte behöver vara 100 % uppdaterad hela tiden. Bolagen jobbar åt mig hela tiden och jag försöker koppla av så mycket som möjligt från dagliga upp- och nedgångar.

Nu ska jag försöka sätta mig och se om det finns några investeringsmöjligheter framöver. Kapitalet är begränsat och nya inköp kommer att ske via de månatliga insättningarna.

Några av bolagen som fångat mitt intresse är Tesco och Bilfinger. Båda bolagen ser jag har rasat ordentligt och kan vara intressanta att slänga ett öga på.

Återkommer när jag har fått ordning på rutinerna!

Trevlig helg!




11 kommentarer:

  1. Ingen dålig semester såhär på hösten, välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!

      Jo tack, det var lyxigt att få möjligen att komma iväg!

      Radera
  2. Personligen tycker jag att Sainsbury är intressantare än Tesco då man är lägre värderat och dessutom har klart mindre problem (har skrivit mycket långt om det medan du var borta: http://aktieingenjoren.blogspot.se/2014/09/varldens-basta-detaljhandelsforetag)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska kika på vad du skriver.

      Radera
  3. Fan vad skönt att du är tillbaka du är saknad!

    Ernesto

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Hoppas kunna hitta en del intressant att skriva om under hösten.

      Radera
  4. Ja verkligen, välkommen hem
    Kör hårt nu
    Sjukt tråkigt att gå igenom bloggarna och inget nytt fr ämt

    SvaraRadera
  5. Välkommen tillbaka, du har varit saknad!!

    Kanske månadspengen går åt att fylla på med några Vardianer? Tycker aktiepressen på senaste varit påtaglig, givet att företag tickar på och visar goda resultat.. Tiden jobbar som sagt åt oss och inom sinom tid bör vi få ett rättvist pris på aktien. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, både Vardia och Protector har gått ganska svagt sedan jag åkte. Vardia är absolut en aktie jag håller ögonen på för en ökning. Det är svårt för en badboll att hållas under vatten allt för länge. Vardia kommer att flyta upp ordentligt kommande 12 månader.

      Radera
  6. Vad tror du om Bonheur? 3års-lägsta + höjd direktavkastning.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...