torsdag 8 maj 2014

Whitney Tilson ser 40 % uppsida i Berkshire Hathaway

Jag måste bara få länka till analysen av Berkshire som är gjord av Whitney Tilson, en känd värdeinvesterare.

Analysen är lärorik och ger en intressant bild av Berkshire historiskt och idag. Det ger också en bild av hur en värdeinvesterare ser på Buffett och en eventuell efterträdare.

Jag nöjer mig så här. Nedan är länken till analysen som jag själv finner väldigt intressant. Den är daterad 6 maj så den är helt färsk.

Länk till analysen

8 kommentarer:

  1. Tack för länken ! ARCP rapporterade idag också. Har du några tankar kring deras rapport ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga större tankar. Rapporten enligt plan. Först i Q2 och Q3 som vi kan se hur det egentligen går. Mycket förvärvskostnader finns med i resultatet.

      Radera
  2. Jag väntar bara på lite nedgång på amerikanska börsen för att hoppa in i Berkshire! Fram tills dess köper jag det Buffett köper när det offentliggörs hos SEC och om kursen har inte stuckit iväg för mycket bland annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har gått upp bra nu ett tag.

      Radera
  3. "Life expectancy calculator" haha.

    ernesto

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe, ja det är spännande. :) De skriver på ett sätt som skulle uppfattas väldigt konstigt i Sverige. Men visst ska Buffetts ålder och efterträdare värderas när det gäller BRK.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...