torsdag 13 mars 2014

ARCP knoppar av och höjer utdelningen 7,3%



ARCP jobbar på en rask takt och jag måste säga att det dessutom är väldigt aktieägarvänligt. Idag kommer information om att man delar bolaget i två delar och noterar ARCM på Nasdaq. Man anser att man förtydligar vilka värden som finns i bolaget genom delningen. Jag tror det är en bra idé. Man får en aktie i ARCM för varje 10 aktier i ARCP.

Utdelningen för de två bolagen tillsammans blir årligen 1,07 USD vilket motsvarar en ökning med 7 %.

Aktien är upp i förhandeln.


Länk

6 kommentarer:

  1. Använder du någon "portfolio tracker" programvara eller typ Excel för att följa dina investeringars och utdelningars utveckling etc?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder google docs men mest använder jag excel.

      Radera
  2. Kommer man att få dessa aktier i ARCM automatiskt eller är det rätter man kan sälja/teckna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte. Men oavsett så kommer jag att behålla mina ARCM ett tag men mer info lär komma.

      Radera
  3. Skrev ett inlägg för nån timme sen en verka inte dyka upp så skriver igen. Jo jag undrar hur du ser på AIG nu när de gått ner lite + att dollar kursen är låg. Är de ditt förstaval ifall du skulle investerat mer pengar just idag?
    Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. AIG och Citigroup är under min radar och det är inte omöjligt att jag ökar i något av bolagen. AIG anser jag vara köpvärt på dagens nivå men det kan ju bli ännu mer köpvärt. Jag avvaktar därför lite.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...