tisdag 4 februari 2014

Inköp AIG



Jag ökade på en skvätt i AIG.

AIG och Citigroup är två bolag som jag gärna bygger upp större positioner i och jag tog tillfället i akt att även plocka in några AIG.

Att plocka in bolaget till 0,65-0,75 gånger book value känns tryggt.

Jag räknar med att bolaget kan nå ROE 10 % om 2-3 år.

Dessutom ökar book value med 4-6 USD per aktie årligen.

Stora återköp av egna aktier väntar och höjd utdelning.

Läste att Bank of America/Merryl Lynch räknar med återköp på 10 miljarder USD kommande 2 åren. Det motsvarar ca 15 % av utestående aktier.

Jag köper i mindre portioner nu och försöker sprida ut köpen över en period av några månader. Jag har ingen tro på att jag ska kunna tajma marknaden utan försöker bedöma vad bolagen är värda istället och ta fasta på det. Då blir det regelbundna köp i de bolag som jag anser ger mig mest värde för tillfället.

Trevlig kväll!

ägamintid

6 kommentarer:

  1. Kan du inte snälla motivera va du tror det är för typ av utdelning som du kommer tros kunna få av citibank framöver(eftersom du nämner det i det här inlägget också). jag har väntat spänt på ett svar i de tidigare inläggets kommentarsfält utan att få något!

    Jättenyfiken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har svarat i tidigare tråd om Citigroup.

      Radera
  2. Har du någon koll på varför Banknordik sjunkit som en sten? tycker du det verkar det motiverat? inte enligt mig, funderar på att passa på och öka lite

    SvaraRadera
    Svar
    1. De vinstvarnade ju för helåret men 2014 är ett nytt år och deras vinstpotential är runt 20 kr per aktie så aktien är inte dyr. Jag överväger att öka men avvaktar tills vidare.

      Radera
  3. Hej, kan inte du lägga upp ägamintid portföljen i google spread sheet så man kan följa utvecklingen "live" på bloggen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag ska fundera på det. Kommer att uppdatera portföljen inom kort för läsarna.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...