fredag 24 januari 2014

Inköp Citigroup



Dagens slakt i Citigroup gjorde att jag plockade in några stycken.

Citigroup tillhör ett av mina större sedan tidigare och nu blir innehavet ytterligare lite större.

Fortsätter det ner så är en ökning nära till hands även i AIG.

Protector känns också aktuell till dagens nivå med tanke på gårdagens positiva besked.

Jag har skrivit en hel del om Citigroup tidigare och det är fortfarande aktuellt. Jag tror det finns en väsentlig uppsida från dagens nivåer.

Ha en riktigt trevlig helg!

ägamintid

11 kommentarer:

  1. Köpte också på mig Citigroup idag.
    Rapporten var väl inte så som marknaden hoppats på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rapporten var sådär men förändrar inte min bild av Citigroup.

      Radera
  2. Ni tror alltså inte att nedgången är varaktig? Jag sålde hela mitt innehav i Citigroup på $55 och AIG på $51. Sjunker den mer kanske det blir ett återköp. Men jag tror att båda har en liten bit kvar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag spekulerar inte. Jag kan inte bedöma om nedgången är varaktig eller inte. Men jag kan bedöma att C och AIG är värda betydligt mer än dagens pris. Jag kommer att fylla på löpande om aktierna handlas under 50 USD.

      Radera
    2. Oj, ledsen om jag trampade på en öm tå. Min syn på börsen är att allt är spekulation och jag satsar inte mer än 15-20% av mitt kapital på denna "enarmade bandit".. resten placeras aktivt i räntepapper.

      Tycker dock in blogg är intressant men är själv väldigt försiktig och tar hem små säkra vinster så fort de är stora nog. Mitt mål är nästan som ditt men jag vill kunna leva av räntan på pengarna och inte behöva förlita mig på börsens nycker.

      Radera
    3. Du trampade absolut inte på någon öm tå :)

      Jag kan helt enkelt bara bedöma hur mycket jag tycker att en aktie är värd men jag kan inte förutspå hur priset kommer att röra sig kortare perioder. Över tid ska priset röra sig mot det motiverade. Angående din strategi så ska man välja den som passar än själv bäst. Att ta det försiktigt är aldrig fel. Bättre att missa en uppgång.

      Radera
  3. Jag bedömer att Citigroup kan öka till någonstans mellan 70-80$. Där var de dessutom innan krisen. Jag tror de snart höjer utdelningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alls omöjligt med ditt kursintervall. Tror på 75-100 USD om 3 år.

      Radera
  4. Hur har din portfölj utvecklats hittills i år?

    SvaraRadera
  5. Var för har citigroup och AIG droppat jätte mycket sedan 2008?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...