måndag 2 december 2013

Månadsbokslut november

Ännu en månad har gått. November blev en bra månad. Vi satte in 35 000 kr till aktier amorterade 2 000 kr. Vårt egna kapital ökade med 93 000 kr vilket är riktigt bra. Snittökningen per månad sedan vi startade ligger nu på ca 52 000 kr.

Under november så bidrog bl.a. Citigroup ordentligt då aktien gick starkt andra delen av månaden. Aktieportföljen är upp drygt 50 % i år vilket jag är "ganska" nöjd med.... :)

Jag sitter och väntar på en rekyl som aldrig kommer. Kanske blir 2014 ett något svalare år. Låt oss hoppas så man kan plocka in aktier i nedgång.

Trevlig kväll!




17 kommentarer:

  1. Förändring i förmögenhet är ju så klart intressant, men mäter du inte avkastning på något sätt också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mäter hur stor utdelning jag får varje år. Sen mäter jag givetvis hur mycket aktieportföljen stiger.

      Radera
  2. Ja 50% är inte illa på ett år, man får gratulera!

    SvaraRadera
  3. Grattis ser att eget kapitalökningen verkar vara en miljon på ett år, det är inte fy skam, Bra jobbat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det ligger ungefär där. En blandning av egna insättningar och värdeuppgång. Helt klart väldigt nöjd!

      Radera
  4. Hej! Vad är det för program du använder för att hålla koll på ekonomin, visualisera kurvorna ovan, göra månadsboksluten osv? Har du skrivit något inlägg om detta?

    Tacksam för svar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Excel använder jag. Mitt absoluta favoritprogram!

      Radera
  5. Bra kämpat. Kapitalet är både din och din frus antar jag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer. Det är familjens kapital. Dvs mitt och min frus och min sons.

      Radera
  6. Niklas: Kan inte svara för bloggaren men det ser väldigt mycket ut som Excel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Korrekt. Jag har haft lite datastrul därav sena svar...

      Radera
  7. Ser jättebra ut. Skuldkurvan neråt, resten uppåt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det blir en härlig ekvation av det! :)

      Radera
  8. Jag ser att ni har valt att lägga stort fokus på att amortera under 2011 för att få ned skulderna och sedan vikta om till att satsa mer på aktier efter det. Ligger det en tanke i att amortera mer under dåliga aktietider ? Hur gör du med utdelningar, återinvesteras de alltid eller gör ni amorteringar med dessa.

    Tack för en intressant blogg :)

    mvh

    Daniel

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...