lördag 14 december 2013

Barron´s 10 favorite stocks for 2014

Så här runt jul/nyår så kommer det en mängd "spådomar" om 2014 från banker och affärstidningar. Barrons underbygger sina analyser väl och den här artikeln är välskriven.

Aktierna som Barrons väljer för 2014 är:

Barrick Gold
Canadian Natural Resources
Citigroup
Deere
GM
Intel
MetLife
Nestlé
Simon Property Group
US Airways Group

Barrons skriver att dessa kan producera 15 % avkastning under 2014.

Jag känner inte till samtliga bolag men jag äger Citigroup och det är inget dåligt val. Deere har jag analyserat översiktligt och det känns intressant på nuvarande nivåer. MetLife känns ganska billiga. Nestlé är tryggt och stabilt men ganska högt värderat.

Eftersom man man måste prenumerera på tidningen så hittar ni artikeln så här: Googla "barrons top 10 stocks 2014" så kommer artikeln fram.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Har du någon förväntning/information om Citigroup kommer att höja utdelningen snart?

    Mvh,
    Frihetsfonden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag personligen har en förväntan att utdelningen höjs väsentligt. Kanske till 0,4-1,0 USD på årsbasis. Har läst en del analytikerkommentarer och de har liknande prognoser för utdelningen 2014. Oavsett så är det bara en tidsfråga innan vi får se substantiella återköp och kraftigt höjd utdelning.

      Radera
    2. Tack för svaret, jag antar att du ser ett liknande scenario för AIG?

      Radera
    3. Ja, det har jag. Jag räknar med höjd utdelning till 0,8-1,0 USD på årsbasis. Till detta stora återköp av egna aktier. Skördetiden i Citigroup och AIG börjar från och med 2014 och kommer att öka årligen framöver. Kan AIG sälja flygleasingen, vilket mycket tyder på, så kommer även detta öka bolagets finansiella flexibilitet.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...