onsdag 30 oktober 2013

Utdelning oktober 10 304 kr

Månadens utdelningar summerar till över 10 000 kr. Det innebär att de täcker nästan 50 % av våra levnadskostnader i oktober. Det är en rätt skön känsla att ha en passiv inkomst som täcker halva levnadskostnaden!

Oktober är en bra månad, näst bäst efter maj, men vårt snitt ligger på ca 4 000 kr per månad.

Hittills i år är utdelningen uppe i knappt 40 000 kr och med nuvarande innehav kommer vi inkassera drygt 43 000 kr för helåret 2013.

Med nuvarande innehav kommer vi att skramla ihop ca 51 000 kr 2014, i dagsläget.

I oktober fick vi utdelning från ARCP, PSEC, Kvaerner, Immofinanz och Chesnara. Immofinanz är ett av våra största innehav vilket bidrog till att oktober blev en stark utdelningsmånad.

Jag har köpt ytterligar en bank, tro det eller ej. Mer info om detta inköp kommer inom kort.

Dessutom kommer jag snart publicera bokslutet för oktober. En månad som har varit (hittills) helt fantastisk.

ägamintid

8 kommentarer:

  1. Grattis!

    Lite roligt att "Kanske gillar du:" valde att länka till ditt gamla inlägg från 2011 där du konstaterar att det inte blev någon utdelning alls i oktober det året. Bra exempel på hur mycket som kan hända på bara två år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tänkte jag inte på. Men det är häftigt hur snabbt det går när man fått upp farten! :)

      Radera
  2. Riktigt kul när det börjar ramla på.
    Jag är personligen själv enbart i startskedet men ser redan nu hur mycket det beräknas springa i väg till 2014 samt 2015!

    - cmj
    Trading the OMX

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket kul! Det tar några år sedan så löper det på fint.

      Radera
  3. Kul med passiva inkomst. Jag är mycket imponerad av din kunskap och disciplin. Jag kommer själv att börja spara igen efter att ha varit igenom processen att köpa ett hus, och skaffa barn med allt vad det innebär i extrautgifter och reducerade inkomster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är det bara att önska dig lycka till. Det kommer säkerligen att gå fint. Disciplin och tålamod är viktiga ord.

      Radera
  4. Hej igen !

    Jag håller med om att det varit ett bra år. Jag skulle dock uppskatta ifall du skulle kunna ge några kommentarer på de nyss avlämnade norska rapporterna på Kvaerner och Protector ?

    Tack på förhand !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda rapporterna var ok. Min bild av bolagen är oförändrade. Det är rimligt att vi får rekyler nu när börsen har gått bra ett tag. Många passar på att ta hem lite vinster.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...