onsdag 2 oktober 2013

Månadsbokslut september

Ytterligare en månad har gått. Tiden går snabbt när man har roligt! Allt känns bra för tillfället. Nya jobbet, familjen, aktierna och allt annat som gör livet värt att leva.


Utvecklingen i september har varit god. Vårt egna kapital ökade med 62 000 totalt. Snittökningen sedan vi började vår resa ligger på ca 48 000 kr per månad.

Aktiernas värde ökade med 37 000 kr och vi satte in 25 000 kr till aktiedepån. Jag har en ganska stor skatteskuld som ska betalas in senare i höst vilket gjorde att vi satte av pengar till den skulden också.

Sammanfattningsvis var månaden framgångsrik. Aktieportföljen har tagit sig över 1,3 miljoner och ligger vid månadsskiftet exakt på 1320 000 kr. Utdelningen på årsbasis ligger på drygt 46 000 kr.



Ha en trevlig kväll!

ägamintid

14 kommentarer:

  1. Du ligger en månad efter i rubriken...:)
    Starkt att kunna sätta av 25 + mer för skuld.
    Är det möjligt att få veta vad ni tjänar ihop i hushållet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ändrat nu, tack för påminnelsen.... vi drar in ca 55 k per månad och nu är min sambo mammaledig.

      Radera
  2. Sjukt bra resultat. Anonymt eller öppet, du skulle lätt kunna dra in kulor i ekonomitidning motsvarande som krönikör eller rådgivare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Nu kör jag anonymt men visst skulle det vara kul att få skriva för någon tidning eller jobba som rådgivare. Vi får se någon gång i framtiden vad som händer.

      Radera
  3. Vad förvånad jag blev när min favoritbloggare helt plötsligt dök upp på radio.Det förgyllde min 6 mil långa resa hem från jobbet en onsdagnatt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var kul att höra!

      Jag tänkte byta namn på bloggen till "smurfen".... ;)

      Radera
    2. Här är länken. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/256864?programid=3117

      Radera
  4. Utvecklingen ser riktigt trevlig ut. Keep going!

    -cmj
    Trading the OMX

    SvaraRadera
  5. Tjena och tack for en intressant och inspirerande blogg som jag nyligen upptackt. Far jag fraga vad du inkluderar i de 4 kategorierna? Keep it up!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack, kul att höra.

      Tillgångar är samlade tillgångar dvs aktier, bil, konst, övriga likvida medel. Aktier är aktier. skulder är CSN och övriga lån. Eget kapital är tillgångar-skulder.

      mvh

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...