fredag 2 augusti 2013

Vilken dag!



På 2-års-dagen för bloggen så slog två av portföljbolagen till med starka rapporter. Danske Bank och AIG lyfte portföljvärdet till nytt årshögsta.

Troligen var gårdagen den bästa enskilda dagen, i värdeökning, som vi har haft sedan vi startade bloggen.



Chocken var ett faktum när jag kom in på hotellrummet, sent igår kväll, och kollade dagens händelser.

Jag är på resande fot några dagar till så jag återkommer med rapportkommentarer i nästa vecka.

Ha en trevlig helg!

ägamintid

8 kommentarer:

  1. Är du fortfarande positiv till Raiffeisen med tanke op Erste Bansk rapport?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer att utveckla detta i kommande inlägg. Raiffeisen ligger nära till hands för ett köp. Mycket låg värdering. De kommer liksom Erste att behöva ta in pengar men värderingen tar höjd för detta.

      Radera
  2. Nice!

    Äger själv flera danska banker och det viktigaste i rapporten var ju att kreditförlusterna minskat mer än väntat. Vi kanske snart ser slutet på de stora nedskrivningarna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, rapporten var en vägledare i bästa fall. Kanske har det vänt nu och stabiliserats vilket skulle betyda mycket för de mindre bankerna. Jag känner mig mer och mer säker på att vi har sett det värsta när det gäller kreditförluster och därmed kan aktierna fortsätta att stiga.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...