fredag 23 augusti 2013

Försäljning Sydbank



Sålde av Sydbank samma dag som deras Q2 kom. Fick iväg mina aktier tidigt på 141 dkr. Rapporten var svag och en initial kursuppgång förvånade mig. Aktien backade senare under dagen kraftigt. Aktien har stigit 25 % på en dryg månad så jag passade på att ta hem lite vinst. Värderingen på nästan 1,0 gånger book value känns rimligt i det läget som Sydbank befinner sig.

Likviderna ska eventuellt användas till en ökning i Lollands Bank eller Banknordik.

Citigroup och AIG ska också byggas på under hösten.

Ha en trevlig helg!

6 kommentarer:

  1. Hej,
    Tror att Sydbank har mer att ge, fast uppsidan i Lollands bank är dock betydligt större. Har själv ökat i Lollands bank efter Q2 och nyheten om sammanslagningen.

    Sedan känns det samtidigt som att de stora bankerna värderas upp något snabbare av aktiemarknaden än de små.

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är uppsidan större i Lollands. Sydbank värderas idag relativt högt jämfört med de andra större bankerna. Det känns dock som att det går trögt för banken än så länge. Jag valde därför att plocka hem min vinst. Helt rätt, de stora värderas upp snabbare. De små kommer att värderas upp tids nog men de stora måste visa vägen.

      Radera
  2. Få utse dig till den bloggaren som har mest fingertoppkänsla av alla i Sverige och det ska inte underskattas hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om det är ironi... men jag suger åt mig komplimangen! :)

      Radera
  3. Hur ser du på nordfyns bank nu efter rapporten? Den var ju inte lika stark som sist sett ur en nybörjares ögon. Dessutom har jag lite problem med danskan eftersom jag e finne... Tack för en bra blogg. Mvh. AS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul att du uppskattar bloggen! jag ska skriva mina kommenterar kring rapporten om några dagar. Rapporten var inte jättebra men på längre sikt 2-3 år så går det enligt plan. Jag återkommer med kommentarer kring rapporten.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...