tisdag 11 juni 2013

Labrusca - månadsrapport maj

Då har även Labrusca kommit med sin månadsrapport för maj.

Jag noterar att de är något "sena på bollen".... :) De har nämligen, under maj, köpt Danske Bank. Intressant att även dom fått upp ögonen för bolaget.

Då har vi Cevian, Didner & Gerge, Skagen, Labrusca, Aktiefokus och ägamintid med i båten! Kan det misslyckas??? ;) Det är ett gäng mycket kapitalstarka ägare!

Jo, visst kan det misslyckas men det är roligt att ha med sig några tunga namn på ägarlistan. Det sätter lite extra press på ledningen i banken.

Jag noterar också att Labrusca har köpt JP Morgan. Också för sent... :)

Jag köpte, om jag kommer ihåg rätt, runt 35-38 USD och sålde på runt 50 USD. Nu handlas aktien i 52 USD. Men jag håller med dom, aktien är inte dyr, snarare tvärt om.

Labrusca har även minskat sitt innehav i AIG. Märkligt.... Jag ska ju köpa den aktien...

Märkligt inlägg det här också för den delen.

Läs gärna hela deras rapport i länken nedan. Det kan ge lite intressant uppslag för vidare forskning.

Länk

7 kommentarer:

  1. Det är helt rätt att ha tuppkammen upp när du skriver ägamintid. Har man varit så pass rätt ute i analysen så förtjänar man att få sina 15 minuter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tar åt mig att berömmet! Men jag måste få raljera lite också! :)

      Radera
  2. Häpnadsväckande följa-john mentalitet i finansbranschen. Inte undra på att många förvaltare presterar som marknaden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är sant. Jag tror de läser varandras månadsbrev till punkt och pricka för att hitta egna case. Ofta slutar det med att de äger liknande bolag.

      Radera
  3. Vad är Labrusca för skit. Har aldrig hört namnet innan. ...

    SvaraRadera
  4. Kapitalstark, jo jag tackar! Med ett par Zimbabwiska årslåner redan investerade och fler redo kan det inte gå annat än upp härifrån!

    Apropå följa John; följa John är klokt eller dumt beroende på vad John har gjort...

    Att inspireras av andra för att göra sin egen analys anser jag är klokt. Att vägra inspireras av andra anser jag följaktligen är dumt. Om man har ett värdefokus kommer man ibland, men inte alltid, fram till liknande slutsatser i sina analyser. D&G, Skagen, Labrusca och inte minst Aktiefokus och ägamintid har ju detta värdefokus medan Cevian som någon slags Corporate-Raider också har som syfte att få loss dolda värden. Jag tror att denna klunga är rätt ute men så talar jag i eget intresse också :-)

    SvaraRadera
  5. Varför sålde du egentligen av JP Morgan?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...