tisdag 4 juni 2013

I sommar ska vi rensa ut alla onödiga prylar hemma

Som nyblivna föräldrar så tänkte vi inte göra någon längre resa i sommar utan tillbringa den på hemmaplan, i Sverige. Det blir nog några mindre utflykter i Sverige men inga längre sådana. Det ska faktiskt bli skönt att bara vara hemma. Jag minns inte när vi inte reste utomlands på sommaren...

En sak som vi ska ta tag i sommar är en ordentlig rensning av onödiga prylar. Vi har både vindsutrymme och källare med "banankartonger" som är fyllda med grejor.

Jag skulle tippa på att det är 20-30 lådor. Eftersom vi inte saknar några prylar i vårt hem så undrar jag vad som finns i lådorna? Är det 20-30 lådor med helt onödiga prylar eller kommer vi hitta en massa fina och nödvändiga prylar? Jag tvivlar på det sistnämnda.... En del saker vill vi säkerligen behålla men mycket kommer vi nog göra oss av med.

Det som vi inte har tänkt att spara ska vi sälja på loppmarknad och skänka till välgörenhet. Förhoppningsvis kan vi både få in lite pengar, glädja någon som behöver prylarna mer än oss och bli av med en massa prylar som tar onödigt mycket plats.

Det ska bli väldigt skönt att äntligen komma till skott och genomföra rensningen. Det känns som att vi har pratat om detta i många år nu. På tiden att det blir av!

ägamintid

6 kommentarer:

  1. Det låter som att ni borde ha intresse av att följa vår blogg där vi skriver om vår väg mot bättre fokus och mer harmoni i vardagen via minimalism.

    http://minimalisterna.se/kort-om-oss/

    Välkomna! :)

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra plan tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Första gången jag sett en blogg som har något vettigt innehåll. Intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att den uppskattas! Välkommen och följa med på vår resa!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...