måndag 13 maj 2013

Hummer eller knäckebröd på onsdag?

Den här veckan är det dags för flera intressanta delårsrapporter. Imorgon är det dags för Vivendi och Nordjyske Bank att rapportera. På onsdag är det dags för Banknordik, Lollands bank och Talanx och det blir lika spännande det!

För att sätta lite extra spänning i tillvaron så har jag lovat min kära sambo "onsdagslyx" om rapporterna går vägen...

Om Banknordik och Lollands Bank stiger 5 % så köper vi hummer och champagne. Stiger de inte 5 % så får vi nöja oss med knäckebröd och ett glas mjölk. Det är bara att hoppas att bolagen levererar på onsdag... :)

Spänningen är oliiidlig ;)

Ha en trevlig börsvecka!

ägamintid

7 kommentarer:

  1. Lollands var som mest upp kring 17 % idag, men backade därefter tillbaks lite till +9 %. Har du otur så kommer uppgången före onsdag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag såg det.... Blir nog knäcke... :)

      Radera
  2. Ter sig lite irrationellt att sätta ett sådant kriterierum på basis av nyckfull kursutveckling. Kan ni inte ha liknande festligheter baserat på hur verksamheterna utvecklar sig, om exempelvis kreditförlusterna i Nordjyske Bank sjunker x antal procent, eller basintjäningen/räntenettot överraskar åt det positiva hållet eller om aggressiva återköp av egna aktier kommuniceras? :)

    För vem vet vilket humör Mr. Market är på och det vore synd om han förstör onsdagslyxen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en fullständigt irrationell grej men det är roligt! Sen hoppas jag att en eventuell kursuppgång beror på just lägre kreditförluster och stabil basintjäning. På onsdag har jag svaret. :)

      Radera
  3. Hej! Vet du någon samlad källa som visar datum för rapporter, utdelningar etc för danska och/eller norska bolag? Jag brukar använda mig av Avanzas "kalender" men den är mest till nytta för svenska bolag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. http://www.privataaffarer.se/borsguiden/kalendarium-och-dagens-agenda/borskalender

      Vet inte om den är bättre en avanzas men såg iaf några danska banker när jag kollade inför imorgon vad som sker.

      Radera
    2. Jag går in på bolagens hemsidor för att få korrekt information. Annars kan man ju använda Avanza eller affärsvärlden eller någon annan sajt.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...