tisdag 16 april 2013

Min bevakningslista

Så här ser bevakningslistan ut för tillfället. Denna tar ingen hänsyn till om de är över- eller undervärderade för tillfället utan det är bara de bolag som jag av någon anledning finner intressanta.

Jag följer kursutvecklingen noga för vissa av nedanstående aktier där jag i närtid kan tänka mig att köpa.

Nu hoppas jag på fortsatt nedgång så att jag kan handla till bättre priser.


Aegon
Aflac
Annaly
Banco Santander
Beijer Alma
Bilia
BP
Braemar Shipping
Chesnara
Delta Lloyd
Diana Containerships
Drillcon
Eni
France Telecom
Gazprom
Glaxosmithcline
HSBC
Intesa Sanpaolo
JP Morgan
Klövern
KMI
Main Street Corp
Munich Re
NCC
Tribona
Oriflame
PEAB
PNC
Philip Morris
Prospect capital
RSA Insurance Group
Sampo
Sanofi
Seadrill
SHB
Skanska
Total
Triangle Capital Corp
Unicredit
Targa Resources
Williams Companies
Wells Fargo
Vivendi
Yara
EBIX
Immofinanz
CME Group
Microsoft
Ekornes
CVR Energy Inc
Hess
Eurocon
Diadrom
Grölandsbanken
Totens Sparebank

12 kommentarer:

  1. Hej!

    Eni? Som i European Nano Invest eller som det italienska energibolaget?

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det italienska energiföretaget.

      Radera
  2. Inte citigroup?
    Vad tyckte du om deras senaste rapport?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äger dom och tyckte rapporten var bra!

      Radera
  3. Måste fråga hur du lyckas få "LinkWithin" i textformat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde ingenting, det bara blir så ibland. Fråga mig inte varför... :)

      Radera
  4. Såg att du ägde Gazprom, vilken börs äger du dom på? Billigaste är ju på Moskva börsen, nästan dubbelt, men undrar om det spelar någon roll vilken börs man köper aktier från (såklart förutom priset på dem).

    // Nybörjare i aktie världen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte dom i Frankfurt men man kan även köpa i USA.

      Radera
  5. Vad har du för uppfattning om Oriflame för närvarande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är osäker om dom. Om affärsmodellen är hållbar så är aktien billig. Är den inte det så kanske det är dyrt. De är beroende av konjunktur i östeuropa och vändningen där kanske dröjer. Jag avvaktar just nu.

      Radera
  6. Såg att aktiespararna lanserat en ny sida med bra värderingsinfo kring bolagen: http://www.aktiespararna.se/analysguiden ..
    Tyckte att de nyckeltal som finns där var tillräckligt för mig, vilken sida använder du dig utan när du letar info på utlänska bolag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har skrivit ett inlägg om det. Läs här:

      http://agamintid.blogspot.se/2013/03/att-leta-aktier-att-hitta-aktier.html

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...