fredag 12 april 2013

Månadsrapport från Skagenfonder

Jag har för vana att läsa Skagenfonders månadsrapporter då det ger mig idéer om nya aktier.

För några dagar sedan läste jag deras rapport för mars.

I mars fanns inte så många nya intressanta bolag enligt mitt tycke.

Jag noterar att Skagen Vekst köpte bl.a. REC och KIA och att de har bl.a. sålt Hannover Re och Gjensidige.

Skagen Global har sålt bl.a. Gjensidige, Eletrobras och SCA.

Skagen Kon-Tiki har köpt bl.a. Maersk som Lundaluppen äger, Tullow Oil, som tillsammans med svenska Africa Oil prospekterar i Africa, och Citigroup. På säljsidan finns bl.a. de brasilianska bolagen Petrobras och Eletrobras.

Själv sitter jag med en lång bevakningslista som jag inom kort lägger ut på bloggen.

Ha en skön fredag!

ägamintid



6 kommentarer:

  1. Hej!
    Ser fram emot din bevakningslista. Själv är jag en som tycker att allt är dyrt. Jag är också rätt trött.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket är dyrt nu, helt klart. men det finns en del intressant ändå.

      Radera
  2. Köpte du gazprom via otc usa eller?

    SvaraRadera
  3. Värdefull information för mig, tack! Det är värt ett besök på din blogg emellanåt.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...