måndag 1 april 2013

Intervju med Günter Mårder - di.se

Jag läste en intressant intervju på di.se idag där Günter svarar på frågor kring privatekonomi och sparande. Jag känner igen mig mycket i intervjun och tycker han har sunda tankar.

150 bolag kanske är lite mycket att äga.... men man vet ju inte viktningen i hans portfölj. 5 bolag kanske står för 90 % av portföljvärdet? Hur som helst så är det kul att det finns sparekonomer som är intresserade av aktier på riktigt. Intresset är äkta och han jobbar inte bara för att "lura" på sina kunder en massa sparprodukter.

Som gammal styrelseledamot i unga aktiesparare så har jag träffat Günter några gånger våra årliga konferenser. Vi tog en öl tillsammans och pratade investeringar. En mycket trevlig person redan på den tiden. Att han skulle gå långt förstod jag redan då, för många år sedan.

Länken till intervjun har ni här: Günter snålar sig fram

7 kommentarer:

  1. Är du fortfarande medlem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men i "stora aktiespararna" :)

      Radera
  2. Hej,
    Tänkte bara höra med dig om du har koll på om uttag från ISK beskattas eller om andra avgifter tillkommer. Ev. kommer jag sälja av en del i min ISK och flytta till vanlig depå och ränteplacering. Tror du har bättre koll än banken jag är kund hos :)
    Tack på förhand och för en bra blogg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, uttag beskattas inte. Inga avgifter tillkommer heller. Inte på mina banker iallfall.

      Radera
  3. Upplevde du inte Hr Mårdner som oerhört streberaktig? Även om Handels innehöll många speciella karaktärer var det ingen annan på hela skolan som talade så mycket om "self-branding" och till och med bytte namn för att backa upp det. En kul kille men ingen jag skulle luta mig det minsta mot när det blåser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner honom inte mer än att vi hade trevligt med en öl i näven. Han ville göra karriär, det var inget han hymlade med.

      Radera
  4. Här har du delvis svaret på din undran;
    http://www.di.se/#!/artiklar/2011/12/23/marders-aktieklappar/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...