söndag 31 mars 2013

ECCO gör för bra skor

På tal om ingenting så har jag nu bytt ut mina vinterskor mot sommarskor.

Ett par fordrade ECCO mot ett par icke fordrade ECCO.

Båda skorna ser ut som kostymskor och används när jag är på jobbet.

Skorna är snygga, mycket sköna och fantastiskt bra.

Jag har haft båda paren i 3 år och varken skosnören eller sulan har gått sönder. Det finns inget som är trasigt på varken utsidan eller insidan av skon.

De ser ut som nya!

Det som jag har gjort är att smörja in dom regelbundet med vax för att inte skinnet ska torka.

Prislappen för skorna ligger runt 700-800 kr för sommarskorna och 1100-1300 för vinterskorna.

Jag måste säga att jag är helt fantastiskt nöjd. ECCO gör för bra skor.

Detta är inget reklamfinansierat inlägg men jag måste bara få dela med mig av min erfarenhet av bra skor, för det är inte helt enkelt att hitta sådana. Jag har försökt i många år men har nu hittat rätt.

Ha en fortsatt skön helg!

ägamintid

20 kommentarer:

  1. Dr Martens - håller ett helt liv...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ojdå, pris på dom? Finns de som "kostymskor"?

      Jag kör en google och kikar lite.

      Radera
  2. Håller med om Ecco. Haft mina vinterkängor i 3-4 år o de håller riktigt bra. Aldrig varit med om att inte ens skosnören går sönder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. japp, bra kvalité. Lite skötsel med skinnet och jag tror de kommer att hålla 3-4 år till, minst. Sulan ser inte ut som den är använd ens...

      Radera
  3. Konstigt, jag har helt motsatt erfarenhet av Ecco. På ett par kängor trillade sulan plötsligt sönder i hårda småsmulor när det var minusgrader ute. Och på två olika par Ecco-skor har sulorna spruckit på tvären efter ett års användning. Men de är bekväma så jag har köpt ändå.

    SvaraRadera
  4. ECCO - Det är väl bara miljöpartistiska småfeta skäggmän med barnbärsele och mjukisbyxor som har sådana skodon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är det ett ubrett fenomen i det annars så välklädda Sverige. Här kan man se män i fina kostymer och så kollar man på fötterna och möts av ett par svarta ECCO - modets fiende nummer ett. Ett par handskräddade skor går att beställa från England för bara två hundralappar mer.

      Radera
    2. Det var så förr kanske? Jag trodde också det innan jag insåg att de även har snygga skor...

      Radera
    3. Jag tycker de har mycket snygga skor. Precis som andra märken så finns det snygga och mindre snygga skor även när det gäller ECCO. Jag är öppen för att köpa skräddarsydda skor i England men det svåra är att jag vill kunna prova dom och dom ska vara bekväma. Just bekväma har jag haft problem med när jag köpt andra märken, ibland mycket dyrare märken.

      Radera
  5. Bästa skor som finns. De senaste paret är ca 7 år. Som nya. Det gamla är ca 20 år,nu utan snören. Används som tofflor. Kipp, kipp...

    SvaraRadera
  6. Använder själv nästan uteslutande ecco-skor i vardagssituationer. Dock så är detta främst beroende på utseende och passform.Min erfarenhet är att skorna håller ca två-tre år vid daglig användning, något längre för vinterskor än sommarskor. Skor som gått att sula om har jag haft dubbelt så länge.

    Det som gjort att jag fått byta skorna är att sulorna spruckit. Skinnet däremot är av mycket god kvalitet och när jag har kasserat skorna har i regel skinnet haft flera år kvar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar variera lite. Mina sulor ser ut som nya efter några år.

      Radera
  7. Ecco/Clarks världens 2 bästa skomärken

    SvaraRadera
  8. Crockett and jones håller en livstid om du sköter dom sköna som fan kostar lite mer dock

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med. Vill även slå ett slag för Australiensiska RM Williams kängor. Samma sak där. Hög initialkostnad, men den tjänar man igen på lång avskrivningstid och fantastisk komfort. Att det sen är snygga skor är bonus :-)

      Radera
  9. Jag använder också uteslutande Ecco och de bara går och går och går. Nästan alla min Ecco har dock sulan spruckigt just framför hålfoten

    SvaraRadera
  10. Church och John Lobb = kvalite

    SvaraRadera
  11. Tack för kul och bra tips!

    Har ni tips om prisvärda svarta strupmor som håller bra? Jag har provat olika prisnivåer men inte hittat några jag är riktigt nöjd med. Tips på hållbara kläder och prylar är alltid kul!

    SvaraRadera
  12. Haft problem med alla mina eccoskor. Efter ett år ungefär har jag fått "punktering" i dem, oftast under hälen. Det är alldeles som om det krymper inuti gummit och sedan spricker sulan och blir platt, precis som en punka på cykeln. Det värsta var när jag gick till butiken och klagade. Fick veta att jag var för tung ... oförskämt.

    SvaraRadera
  13. Alla ecco skor är inte lika. De är helt olika modeller. De som går sönder är de gjorda av skum. De är dessutom stylade genom limmade små fjantsulor som bara är 1mm tjocka. Skumfjant-skorna tål inte kyla. De blir hårda som glas och spricker om de böjs i kyla.

    Sänk priset på dessa skitmodeller till 200:- det är väl ändå 10 ggr mer än vad de kostar att tillverka.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...