måndag 18 mars 2013

Blogginnehållet ska struktureras upp

Jag skriver idag blogginlägg när jag känner för det. Ofta spontant. Vissa inlägg tar 1 minut att skriva ihop och andra inlägg tar timmar eller dagar att skriva ihop. Jag blandar och ger med aktieidéer, privatekonomi, jobb och karriär och en hel del annat. Jag tänker fortsätta att skriva om precis det som jag känner för. Det är min rättighet som bloggskrivare. Det är just det som är det roliga. Jag kan skriva precis om vad jag vill när jag vill.

Men vissa saker vill jag förbättra och det är att jag vill vill hitta en struktur med månatliga inlägg som återkommer månad för månad.

Exempelvis vill jag varje månad visa:

Balansräkningen
Månadens utdelning
När jag är mogen skulle jag även vilja visa hela portföljen med de bolag som ingår i den
XXX
XXX
XXX

Jag ska fundera mer på vad jag varje månad ska visa och sen ska jag lägga en påminnelse så att jag vid specifika datum redovisar det som jag "borde".

Avseende min svarsfrekvens på inlägg och mail så försöker jag svara så mycket jag bara hinner. Ibland räcker inte tiden till, därav uteblir ibland svar. Jag försöker göra mitt bästa och ibland räcker det inte hela vägen. Jag hoppas att ni har förståelse för detta.

Vad tycker ni läsare att jag månadsvis ska redovisa?

ägamintid

4 kommentarer:

  1. Dra inte på dig alltför många måsten bara, det finns inget som dödar skrivlusten så snabbt som det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du helt rätt i Luppen! Dock har jag tagit lite inspiration från dig för du har ett konsekvent och bra sätt att delge information kring nya inköp, utdelningar och portföljutveckling mm.

      Jag får försöka göra som med resten av livet, nå en balans... :)

      Radera
    2. Tack för det, min rapportering känns inte betungande alls kan jag meddela :-)

      Radera
  2. Du hade nog dubblat din läsarkrets om du gör detta.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...