måndag 7 januari 2013

Sålde resten av mina Munich Re

Anser att aktien ganska fullvärderad kring 140 EUR. Pengarna får jobba vidare i något annat bolag.

Jag sitter just nu och läser om BP och funderar på att plocka in en post i dom.

Jag har tidigare skrivit några rader om just BP som värderas klart lägst bland de stora oljejättarna.

Kan de slutligen lösa notan från katastrofen så ska uppvärderingen komma. Direktavkastningen är stigande och ligger på goda 5 %. Det är helt ok medan man kan invänta en uppvärdering mot 55-60 USD som kursen låg på innan katastrofen.

Jag återkommer med mer tankar kring BP.

Ha en skön dag!
ägamintid

12 kommentarer:

  1. Hej, var ser du att direktavkastningen är ca 5% ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hittar direktavkastningen på deras hemsida alt. google finance t.ex.

      mvh
      ägamintid

      Radera
  2. Jag sålda hela mitt Ratos innehav idag och köpte BP via Avanza (ADS aktie på NYSE).

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Är du intresserad av en energi/olja ska du ta en titt på denna om du inte redan gjort det.
    ENTERPRISE-PRODUCTS-PARTNERNS L.P (EPD).

    Mvh

    Jens

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner till bolaget men har svårt att handla MLP:s då det blir krångel med beskattning. Ett väldigt fint bolag.

      mvh
      ägamintid

      Radera
  4. Köper du BP-PLC nyse isåfall?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köper i USA (ADR), billigare än att köpa i London.

      mvh
      ägamintid

      Radera
  5. Intressant att du tycker Munich re har mindre uppatsida an BP. Dagens p/e tal ar ungefar samma. Tycker BP har samre framtidsutsikter pa lite langre sikt. Energi skatter ar populara att hoja och tillgangar kan nationaliseras.
    Har bade Munch re och BP, men funderar pa att salja BP och oka i canadian oil sands istallet som har alla sina tillgangar i Kanada.

    SvaraRadera
    Svar
    1. BP:s värdering är lägre P/e tals mässigt men jag tror också det finns vinstutvecklingspotential framöver. Munich Re har rusat lite väl mycket och jag har en tillräcklig exponering mot Försäkring. Canadian Oil sands känner jag inte till. Får kasta ett öga.

      Tack för din kommentar.

      mvh
      ägamintid

      Radera
  6. Greetings ,

    Nice blog! You are doing some good work here. I recently also picked up some BP too. I like the strong yield, lowpayout ratio and believe they should be able to gradually increase dividend flow over time. I'd also suggest taking look at Novartis if you haven't already.
    Best of luck in your financial journey, Ill be stopping by to see how you are doing. Like you, I'm also trying to get financially independent by 40!
    Integrator

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi! Nice to have som American readers! I know Novartis, Its a great Company. I add you to my blogroll. Best of luck to you!

      We keep in touch!

      ägamintid

      Radera
  7. Sökande uppmärksamhet.

    2015-2016 låneinvesteringar erbjudande 3% ränta endast. Jag är Richard Adams Kevin en representant för AKLM försäkringsbolag, e-post:
    (adams.credi@gmail.com)
    * Personlig lån.
    * Business lån.
    * Investeringar Lån.
    * Bostadslån.
    * Student lån.

    Här är en chans för dig att snarast låna från Richard Adams Kevin låneinvesteringar. Kontakt Email: (adams.credi@gmail.com) för akut lån Information
    Ansökan är ute 2015.Email: adams.credi@gmail.com
    Tell: +187499384874

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...