måndag 31 december 2012

Uppföljning läsarundersökning

Till att börja med vill jag tacka er alla för fantastiskt intressanta svar! Stort tack! Det är en ära att få möjligheten att läsa alla dessa kommentarer. Så otroligt lärorikt! Det kom in 71 st svar på min lilla enkät. Se enkäten här:

Svaren ger mig och min sambo bra input för att kunna skriva ytterligare inlägg med olika infallsvinklar som ni läsare gärna vill att vi skriver. Nedan finns en lista som jag kommer utgå ifrån när jag skriver framöver. Min sambo har lovat att skriva lite också och kanske kan hon få till ett "gästinlägg" inom de närmaste dagarna och prata kring hur hon ser på vår resa.

Hur ser då den "typiska ägamintid-läsaren ut"?

Jo, ägamintids läsare är en "hårt" arbetande man mellan 26-30 år med universitetsstudier i bagaget. 

85 % av läsarna är män, således är 15 % av läsarna kvinnor. Fler kvinnor efterlyses! :)

Vad detta beror på är oklart. Kanske är det för att kvinnor i regel är bättre på aktiehandel och förvaltning än män och inte behöver tips och idéer och inspiration på samma sätt som män? :) Skämt åsido. Jag vet inte vad det beror på. Kanske har män mer tid över till att surfa på nätet? Kvinnor värdesätter andra saker än pengar? Ni får göra er egen tolkning.

80 % av läsarna är mellan 19-40 år. 28 % av läsarna är mellan 26-30 år, dvs ungefär i vår egen ålder.

Den yngsta läsaren är 17 år och den äldsta är 67 år.

80 % av läsarna är akademiker.

75 % av läsarna arbetar och 15 % studerar. Resten är pensionärer, äger sin tid eller ägnar så åt något annat.

Många läsare är ingenjörer vilket är intressant. Ekonomerna är inte lika många. Kanske anser ekonomerna att de är fullärda och inte behöver läsa diverse ekonomibloggar? :)

Ni läsare har en mängd intressant och bra förslag på vad ni vill läsa om. Nedan följer ett axplock:

utdelningsinvestering

utländska aktier

Restips

Mer djupgående analyser

Billiga matlådor

Investmentbolag
aktietips

hur analyser jag bolag

"reflekterande inlägg"

tips på utdelande aktier

analys och värderingstankar

Min sambo ska skriva

när målet är uppnått?
vad händer då?

Mer grafer statistik

vad driver mig?

varför köper jag vissa bolag?

Disskussion kring Q-rapporter

Hur ser vänner på projektet?
familj?

Tvekar vi?

hur hålla disciplinen

Mindre bolag

Billiga recept

Vardagliga besparingar

bygga vidare till barn barnbarn
 

hur håller man motivation uppe?

mer om progressen mot målet

Hur sänka sina kostnader?

Mer kring fördelen med utdelningar

mer kring utdelningsstrategi

analys svenska bolag

Återkommande bevakningslistan

Hur lägger jag upp mål och delmål

  ner i arbetstid?

vad göra sen?

fördelning mellan olika tillgångar

Hur ser omgivningen på resan?

boktips

nackdelar med er resa

hur ser vardagen ut

misstag som vi gjort

föränringen av er som personer under resan

Hur hantera aktiekursrörelser

 

Gott nytt år alla läsare! 2013 tar vi nya tag med nya spännande inlägg och siktar mot molnen!

ägamintid

2 kommentarer:

  1. Angående ekonomer, läste ekonomisk linje på gymnasiet men jobbar förnärvarande som kyltekniker.

    SvaraRadera
  2. Intressanta svar :)

    Gott nytt år!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...