onsdag 26 december 2012

Bloggen uppmärksammas - lite statistik mm

Det är kul att få uppmärksamhet ibland. Även om det primära målet med bloggen är att föra dagbok över våra beslut och vår utveckling så är det kul att det jag skriver uppskattas av er läsare.

Senaste veckan så uppmärksammades bloggen på cisionnewsroom.se där bloggen placerar sig på 9:e plats bland ekonomibloggar i Sverige.
Här är länken till "rankingen" Cision rankar: Ekonomibloggar

Sedan deltog jag i en mindre intervju rörande min syn på 2013 samt lite tankar kring aktier och sparande på sajten budget365. Här är länken dit: Inför 2013: Intervju med ägamintid

Vår blogg får mycket trafik från främst från andra bloggar, men även från google samt di.se.

De bloggar som står för den största delen av trafiken till bloggen är:

40procent20år
Lundaluppen
Cornucopia

Vi i vår tur länkar också till diverse du andra duktiga bloggare runt om i landet och tom till några duktiga från USA. Det är alltid lika spännande att se uppdateringar från andra bloggare. Otroligt vad mycket kunskap det finns inom ekonomi!

Jag vill passa på att tacka alla läsare för all input och bra kommentarer. Jag tycker nivån är mycket hög och jag har aldrig behövt radera någon kommentar. Det är väldigt roligt! Osannolikt tom!

Under 2012 har jag skrivit 117 inlägg. Även om motivation och tid varierar så tycker jag det är en rimlig uppdateringsfrekvens.

De mest lästa inläggen under året är följande:

Hur mycket kapital krävs för att sluta jobba?
Detta är det klart mest lästa inlägget  vilket antagligen beror på att det är en fråga som ganska många svenskar ställer sig själva titt som tätt. Mycket googletrafik landar på detta inlägg.

Leva idag eller leva imorgon?
Handlar om balansen mellan sparande och konsumtion

En vecka på det nya jobbet
Troligen för att jag hade ett kort uppehåll på bloggen under några veckor....

2013 års bästa aktier/branscher?
Det är många läsare som hittat detta inlägg då det är en fråga många ställer i slutet av året.

Svenska aktier på bevakningslistan
Den här typen av diskussioner kring diverse aktier är intressant. Jag gillar mycket att få höra era åsikter om diverse bolag.

Ha en god fortsättning!
ägamintid

2 kommentarer:

  1. Stort grattis till dig! Alltid roligt med lite uppmärksamhet.
    Ser fram emot ännu ett spännande år här på din blogg och gärna över 100 inlägg även nästa år.

    Finans aktier och tillväxtmarknader säger du, hoppas att stabiliseringen i Europa fortsätter men även att det går bättre och bättre för USA vilket förmodligen krävs för att aktiemarknaden ska gå åt rätt håll, vilket hade varit roligt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hur får ni trafik från di.se? Har ni blivit omnämnda i någon artikel? Jag kan inte se att di använder Twingly eller liknande.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...