lördag 10 december 2011

Portföljutveckling vecka 49

Veckans utveckling var inte lysande. - 1,6 % jämfört med OMX 30 som backade 1,2 %. Veckan påverkades av courtagekostnader i samband med min skatteplanering samt att en stor utdelning avskiljdes vilket påverkade negativt. I år ligger jag dagens datum + 1,3 % vilket är 18 %- enheter bättre än OMX 30 som är back 16,7 %. Det viktiga för mig är att inte backa och hittills i år har jag ju klarat det målet. Jag är nöjd med årets avkastning ur många aspekter, inte minst är jag nöjd med att mina aktier håller ställningarna så bra trots turbulenta tider.


Det som störde mig denna vecka är att jag tvingades sälja på grund av skatteskäl och byte till ISK. Jag gillar inte att sälja aktier som jag tycker är bra. Jag gillar inte att sälja aktier för att jag är tvungen. Men nu är det färdigstädat för i år och nu njuter jag av de sista härliga dagarna av 2011. Ett år då jag reste mig på 9 och kom ut som segrare.

Hur går det för er i år?


Trevlig helg!
ägamintid

4 kommentarer:

  1. bra blogg vill jag börja med.

    Själv har jag +17,2 % i år. Känner dock att jag haft en jäkla tur som klarat mig så bra.

    SvaraRadera
  2. Anonym

    Tack så mycket! Du har haft en god utveckling. Vad ligger bakom den och varför har du haft tur?

    ägamintid

    SvaraRadera
  3. legat alldeles för tung i betsson under året vilket egentligen går emot mina "regler" men har visat sig varit bra för portföljen. Sen har jag även varit fullinvesterad med allt kapital i aktier.

    Hade min far vart i livet hade han rullat ihop aktiespararen och drämt till :D

    Har efter sommaren försökt ta ner lite risk och satsa på större svenska och amerikanska bolag med bra utdelning.

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag heter David och driver www.aktieinkomster.se. Vi har pratat på börssnack någon enstaka gång, då du undra om du fick länka till min sida. Jag är väldigt glad att du vill det så nu tänker jag fråga samma sak, får jag länka till din sida?

    Hör gärna av dig till:

    david@aktieinkomster.se

    Hälsningar
    David

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...