tisdag 8 november 2011

Månadsbokslut oktober

Då var oktober månad avklarad och det ser bra ut då jag fick lite medgång i samband med börsuppgången. Nedan visas min balansräkning där allt pekar åt rätt håll!


Förmögenhetsförändringen blev över 50 tusen för oktober då börsen gick upp rätt ordentligt.


Min yield on cost ökade till 5,55 % vilket är något över mitt mål. Jag har likvida medel med 20 tusen drygt och dessa kommer att sättas i arbete under innevarande månad tillsammans med en ny månadsinsättning.


Min portfölj går bra och nedan visas mitt utfall per 7 november i jämförelse med OMX 30. Det går riktigt bra MEN det viktiga är inte portföljutvecklningen utan att utdelningarna trillar in i en hög och stigande takt.


Tillgångarna fortsätter att stiga nedan och skulderna sjunker.


Min yield on cost fortsätter att öka. Det blir snart svårt att öka den då den närmar sig 6 %. När den ligger på 6 % så innebär det att de flesta av mina köp kommer att sänka min yield on cost då det är svårt att köpa aktier med så hög direkavkastning.


Det var allt för idag och för oktober. Det ser bra ut och jag ser fram emot fortsatt goda månader framöver, gärna med en svag börs så att jag kan fortsätta att köpa på dessa nivåer.

Det är många som frågar om hur min portfölj är uppbygd och ser ut. Jag får be att återkomma i ämnet. Tack för att ni tittar in i bloggen!

ägamintid

3 kommentarer:

  1. En liten fråga bara, har du räknat med inflation i dina mål för årlig utdelning?

    SvaraRadera
  2. Anonym

    Tack! Ja, det ser bra ut... :)

    Anonym

    Nej, det är i dagens penningvärde så det kommer rimligtvis inte att vara så mycket pengar då som det är nu. Dock har jag pengarna fördelat i många valutor vilket gör risken mindre för enskilda valutor.

    MVH

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...