tisdag 15 november 2011

Första glöggen inhandlad för i år

Väldigt tidigt men jag har en sambo som gillar julen så hon brukar se till att det finns rikligt med glögg, pepparkakor, lussekatter, julgodis och nötter mm. Inte mig emot! Dricker blossa 2011 med kaffesmak och den smakar gott!

Annars söker jag jobb och har skickat iväg några ansökningar. Jag räknar med att ha ett jobb klart innan jul, i bästa fall. Lönen på jobben kommer inte att vara lika bra men jag siktar på att testa något annat och förhoppningsvis jobba lite mindre.

På sparandefronten så går det bra. Jag siktar på att nå målet även i november, att spara 50 % av disponibel inkomst. Jag har en enorm lista med aktier som jag följer och jag försöker att köpa de som är svaga. Senaste köpet är Sanofi, ett fransk läkemedelsföretag som ser mycket intessant ut. Bolaget är billigt och jag tror på en uppvärdering framöver i takt med förbättrad tillväxt och höjd utdelning.

Jag har även kastat ett öga på Novartis och Roche i Schweiz och de verkar intressanta dom med!

Nu går det snabbt fram till jul och nyår och 2011 ska snart summeras. 2011 var året då jag reste mig på 9 och vände på steken. Jag har gjort ett starkt år och jag är oerhört nöjd med vad jag och min sambo har åstadkommit under 2011. Jag är stolt och ser fram emot 2012 med tillförsikt! Det är nu det roliga börjar när jag kan börja investera mer och amortera mindre! Inspirationen är på topp!

Trevlig kväll!
ägamintid

3 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du ej gått ner dig något när du tappat ditt fasta arbete, lätt att det blir så annars. Hoppas det löser sig på jobbfronten!

    Ja läkemedelsbolagen är intressanta, vore kul med en jämförelseanalys om du har tid för det..?

    Har du och din sambo helt gemensam ekonomi eller har ni några egna "fickpengar" också?

    SvaraRadera
  2. läkemedelsbolagen, iaf de mindre, är lite grisen i säcken, man vet inte om de kommer lyckas eller om deras projekt kommer falera, svårt att förutspå eller tilldela någon typ av % om hur det kommer gå.
    De större företagen är annorlunda då de har många projekt i pipen osv men då är det mer defensiva placeringar egentligen.

    SvaraRadera
  3. Titta på Nestlé - har haft en utdelningstillväxt på mer än 10% sedan 15 år tillbaka, med undantag för 2004

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...