lördag 8 oktober 2011

Idag tittar jag på konst och på bilar

Lördagens frukost avklarad. En av veckans absoluta höjdpunkter.

3 st apelsiner som jag färskpressar. I dag vad det riktigt goda apelsiner från Sydafrika.
2 färska frallor
Skinka, nyinköpt nu på morgonen i charken
Ost, nyinköpt nu på morgonen i charken
Kaffe
Loka naturell

Till detta läser jag resetidningen Vagabond och framför mig sitter min älskade sambo!

Lördagsmorgon är det bästa jag vet!

Idag bär det iväg på konstrunda. Ska kolla runt i några gallerier. Jag är konstintresserad så det ska bli riktigt kul. Jag får inspiration av att titta på konst. Gärna mycket färger och dramatik. Jag har en del konst och kommer på sikt att köpa mer men just nu har jag vad jag behöver. Det måste finnas väggar också och de är slut just nu :)

Sen blir det nog fika på stan.

Sen ska jag kolla på bilar. Jag ska eventuellt hämta ut en tjänstebil så jag tänkte att jag skulle kolla vad det finns för bilar. Jag vill ha en bil med låga driftkostnader, lågt förmånsvärde och med hög kvalité. Jag är dålig på bilar nu för tiden. Annat var det för några år sedan då jag skulle köra det bästa och dyraste mm... Tiderna förändras. Kanske ska jag passa på och provköra några stycken. Jag är sugen på en audi eller kanske en fransk bil? Bränslesnål, gärna en diesel med lite drag i. hmmm, mycket önskemål på en gång.

Några förslag på en bra bil som stämmer in på mina önskemål?

7 kommentarer:

  1. Kolla även Honda körglädje som BMW och kvalité som Toyota. Subaru är även värd att överväga.

    SvaraRadera
  2. Anonym

    Tack för tipset. Jag ska kolla Honda. Subaru är också intressant med bl.a. 4-hjulsdrift mm.

    Tack för att du tittade in i bloggen.

    MVH
    ägamintid

    SvaraRadera
  3. Franska bilar och hög kvalité rimmar illa i mina öron. Men kan rekommendera dig att kika på Audi A1(vilket jag antar du redan gjort med tanke på bildvalet) Toyota IQ, Mini Cooper D, Polo Bluemotion, C30 drivE och så finns det väl ett gäng franska små miljöbilar också :)

    // Nicklas

    SvaraRadera
  4. Nicklas

    Jag tittade på en mängd bilar igår och tyckte Renault Megane kombi verkar bra. Dock inte automat och inte diesel och inte miljöbil. C 30 tilltalar mig. Jag tittade en del på den. Tycker VW är mer intressant än Audi i dagsläget. Jag tyckte över lag inte att det fanns något som jag föll för i de bilhallar jag var inne i. Kanske BMW 320 touring var bäst.

    Tack för att du tittar in i bloggen!

    SvaraRadera
  5. Om du beskriver hur välkurvad din sambo är när hon sitter där framför dig och att du innan frukost just varit ute på ett löppass så kan artikeln passa i typ 'Cafe' eller 'King' i spalten för "jag är så lycklig/jag har lyckats" :P ;)

    SvaraRadera
  6. BMW 320d. Bra kvalité, bra komfort, bränslesnål och tuff. Köp begagnad och få den till ett ganska schyst pris.

    Gustave

    SvaraRadera
  7. Ska du köpa en 320d så köp för guds skull Efficient dynamics versionen av den! :) miljöklassad och oerhört snål trots 163hk.

    // Nicklas

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...