torsdag 11 augusti 2011

Snart helg, den sista helgen....

Den sista helgen innan det kör i gång ordentligt på jobbet. Jag räknar kallt med en makalös höst med kopiöst mycket arbete. Kalendern för fullbokad med möten, konferenser, och hårt arbete. Ibland är det så mycket möten och dylikt så att jag känner att jag inte hinner med "mitt riktiga arbete"... Jag känner mig fångad i "mötesträsket". Är det inte fysiska möten så är det telefonmöten.

Sen har vi den där förbaskade mailen. Glödande kol (mail) skickas från person till person, allt för att köpa sig själv tid. Man svarar kort på frågorna i mailet och ber att få återkomma senare och sedan skickar man gärna vidare följdfrågor för att köpa sig tid. Ja, ni känner nog igen er!

Det gäller mao att koppla av i helgen för att bygga upp den sista kraften inför jobbstarten. En investeringsbok och lite gott vin och god mat och en promenad i skogen med min sambo står på schemat. Lugn  och ro och inga måsten i helgen. Det är ett bra recept för att bygga upp krafterna. En sak som jag har märkt är nyttigt för mig är att laga mat. Jag tycker det är roligt. Antagligen för att det är en form av handarbete, ett arbete som skiljer sig vida från mitt dagliga. Det  är roligt att skapa något och matlagning får mig att tänka på något helt annat än det vardagliga. Att tänka på hur löken ska skäras, hur soppan ska kryddas och hur länge fisken ska stekas är avkopplande.

Annars har jag haft en bra och avkopplande semester och känner mig i bra form så hösten ska nog gå bra. Våren är lugnare, förhoppningsvis och då vill jag gärna få tid att ut och resa en sväng. Det hinner jag tyvärr inte att göra i höst. Och inte i nyår heller för då kan inte min sambo.

Nu har jag inga barn så jag har lyxproblem... Jag kan inte ens tänka mig hur livet skulle se ut med barn. Men den tiden kommer snart vilket gör att jag kommer att tvingas att förändra mitt jobbliv på ett eller annat sätt. Men det är ett problem som jag måste hantera och jag väljer att inte ta i det problemet förrän det dyker upp.

Under de senaste dagarnas börsras så har jag fått frågor på jobbet hur de ska agera på börsen. Ja, många vet ju att jag är intresserad av aktier mm. Jag svarar att jag inte har något bra svar men att jag skulle ligga kvar så länge jag äger starka bolag. Även kompisar hör av sig till mig och undrar hur de ska agera. Det är rätt roligt att prata aktier med arbetskamrater och vänner. Synd bara att det blir så sällan när börsen inte rasar.

MVH

4 kommentarer:

  1. Tjena !

    Schysst blogg du har :)

    Undrar om du är intreserad av att göra ett länkbyte ?

    Jag driver bloggen http://tjana-pengar-pa-clickbank-och-adsense.blogspot.com/

    MVH Rasmus

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där mötesträsket. Försöker nu undvika möten så gott det går genom att avhandla saker på telefon eller korta mail istället. Det känns som om man ofta har möten på rutin, fast det sällan är motiverat.

    Jag gillar din blogg och lägger in en länk till den från min egen blogg som har samma tema som din.

    SvaraRadera
  3. Rasmus

    Tack för komplimangen. I dagsläget så har jag inte tid eller vilja att byta länk men återkom gärna om ett tag!

    guldbyxan

    Tack, du är välkommen att länka till min blogg. Lycka till!

    MVH

    SvaraRadera
  4. "Jag kan inte ens tänka mig hur livet skulle se ut med barn. Men den tiden kommer snart vilket gör att jag kommer att tvingas att förändra mitt jobbliv på ett eller annat sätt. Men det är ett problem som jag måste hantera och jag väljer att inte ta i det problemet förrän det dyker upp." ^^

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...